вівторок, 11 березня 2025 р.

Прийоми тренування пам’яті молодших школярів.

 

Мнемотехніка

Всі ми знаємо, що МНЕМОТЕХНІКА – це технологія розвитку пам'яті, що забезпечує ефективне запам'ятовування, збереження і відтворення інформації, збільшує обсяг пам'яті, шляхом утворення додаткових асоціацій, використовує природні механізми пам'яті мозку. За допомогою мнемотехніки вирішую наступні  завдання:

-        Розвиваю зв'язне монологічне й діалогічне мовлення;

-        Розвиваю у дітей уміння за допомогою мнемотаблиць складати речення, розуміти і розповідати твори за малюнками, вивчати вірші ;

-        Навчаю їх правильній звуковимові;

-        Розвиваю у дітей розумову активність, кмітливість, спостережливість, вміння порівнювати, виділяти істотні ознаки.

Свою роботу з мнемотехніки я впроваджую поетапно від простого до складного. Починаючи з найпростіших мнемоквадратів, поступово переходжу до мнемодоріжок, і пізніше до мнемотаблиць. Мнемоквадрат – це окрема картка з зображенням предмета, дії або іншого символу. Мнемоквадрати використовую, виконуючи артикуляційну гімнастику. Особливу користь така робота приносить учневі з ООП, який має порушення звуковимови. Зазвичай він комплексує під час відповіді, іноді соромиться називати важкі для його вимови слова, а під час роботи з мнемоквадратами називає предмети за малюнками, не помічаючи труднощів. Мнемодоріжка – це кілька схематичних малюнків розташованих лінійно і об'єднаних сюжетом. За допомогою мнемодоріжок діти, дивлячись на ці схеми (малюнки) легко відтворюють текстову інформацію. За кожною лексичною темою, а також на уроках з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» використовую мнемосхеми: вони сприяють легшому засвоєнню теми, вмінню переказувати та розповідати почуте, прочитане, бо ні для кого з нас не секрет, що в дітей слабо розвинене мовлення, вони не вміють зв’язно висловлювати власну думку. Мнемосмужки на різну тематику, закінчити речення, підбираючи логічно слова-картинки. Таким чином вчу говорити повними реченнями, класифікувати предмети, називаючи їх одним словом, розвиваю пам’ять, увагу, логічне мислення, спостережливість. Мнемотехніка стає у пригоді дітям, яким важко вчити вірші, за допомогою послідовно розташованих малюнків та після кількох повторів, вони легко запам’ятовують текст. Під час знайомства з буквами, артикуляційної гімнастики, дидактичних вправ на побудову речень, доповнення прислів’їв, в роботі зі скоромовками, чистомовками скрізь стає у пригоді МНЕМОТЕХНІКА.

Немає коментарів:

Дописати коментар