Мнемотехніка
Всі ми
знаємо, що МНЕМОТЕХНІКА – це технологія розвитку пам'яті, що забезпечує
ефективне запам'ятовування, збереження і відтворення інформації, збільшує обсяг
пам'яті, шляхом утворення додаткових асоціацій, використовує природні механізми
пам'яті мозку. За допомогою
мнемотехніки вирішую наступні завдання:
-
Розвиваю зв'язне монологічне й діалогічне мовлення;
-
Розвиваю у дітей уміння за допомогою мнемотаблиць складати речення, розуміти
і розповідати твори за малюнками, вивчати вірші ;
-
Навчаю їх правильній звуковимові;
-
Розвиваю у дітей розумову активність, кмітливість, спостережливість, вміння
порівнювати, виділяти істотні ознаки.
Свою роботу
з мнемотехніки я впроваджую поетапно від простого до складного. Починаючи з
найпростіших мнемоквадратів, поступово переходжу до мнемодоріжок, і пізніше до
мнемотаблиць. Мнемоквадрат – це
окрема картка з зображенням предмета, дії або іншого символу. Мнемоквадрати використовую, виконуючи артикуляційну
гімнастику. Особливу користь така робота приносить учневі з ООП, який має
порушення звуковимови. Зазвичай він комплексує під час відповіді, іноді
соромиться називати важкі для його вимови слова, а під час роботи з
мнемоквадратами називає предмети за малюнками, не помічаючи труднощів. Мнемодоріжка – це кілька
схематичних малюнків розташованих лінійно і об'єднаних сюжетом. За допомогою мнемодоріжок діти,
дивлячись на ці схеми (малюнки) легко відтворюють текстову інформацію. За кожною лексичною темою, а також на уроках
з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» використовую мнемосхеми: вони сприяють легшому засвоєнню
теми, вмінню переказувати та розповідати почуте, прочитане, бо ні для кого з
нас не секрет, що в дітей слабо розвинене мовлення, вони не вміють зв’язно
висловлювати власну думку. Мнемосмужки
на різну тематику, закінчити речення, підбираючи логічно слова-картинки. Таким
чином вчу говорити повними реченнями, класифікувати предмети, називаючи їх
одним словом, розвиваю пам’ять, увагу, логічне мислення, спостережливість. Мнемотехніка
стає у пригоді дітям, яким важко вчити вірші, за допомогою послідовно
розташованих малюнків та після кількох повторів, вони легко запам’ятовують
текст. Під час знайомства з буквами, артикуляційної гімнастики, дидактичних
вправ на побудову речень, доповнення прислів’їв, в роботі зі скоромовками,
чистомовками скрізь стає у пригоді МНЕМОТЕХНІКА.
Немає коментарів:
Дописати коментар