неділя, 16 лютого 2020 р.

Я досліджую світ у 1 класі: Права дитини


Урок  «Я досліджую світ»  у 1-А  класі
Тема:  Права дитини.
Мета:  формувати уявлення про права дитини. Ознайомити учнів з їх основними правами та обов’язками. Навчити дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини. Дати уявлення про поняття  «право», «Конституція», вчити працювати в групах. Розвивати увагу, старанність, комунікативні компетенції.  Виховувати повагу до своєї сім'ї, друзів, оточуючих, почуття дисциплінованості.  
Тип уроку: комбінований
Обладнання: демонстраційний, ілюстраційні картини із зображенням прав дитини, Конституція України,  плакат «Права дітей», комп'ютер, відеоматеріали та аудіо запис, куб.
 Хід уроку
I. Організація класу.
    1. Привітання.
II. Актуалізація опорних знань учнів.
      1.Таємничо-чарівна хвилинка.  ( «Чарівна скринька» )
    - Діти, в руках у мене чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, можете зазирнути в скриньку, але поки що не розповідати своїм однокласникам, кого ви там побачили. І мовчіть до того часу, аж поки всі охочі не зазирнуть на дно скриньки.
              Навколо нас – дуже багато правил. І серед них є такі, які зобов’язані виконувати всі люди. Найголовніші правила називають Закон .
          Кожна країна, кожна держава має свої Основні закони. Основним Законом нашої держави є Конституція України.
-          Погляньте на цю книжечку, що я тримаю у руках. Хто її впізнає?
(Показую Конституцію України)
    -   Так, це – Конституція України, в якій записано всі закони, по яких ми живемо сьогодні в нашій країні.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
             1.Вправа «Утвори сполучення слів»
        – На дошці ви бачите склади. Зараз ми спробуємо розташувати їх у певному  порядку, щоб утворилися слова та дізнаємось назву теми уроку
                 Пра         ти         ни          ва          ди
            Давайте прочитаємо, що написано в ланцюжку.
  Ми говоримо: права дитини. А хто така дитина?
– (Це людина, якій ще не виповнилося 18 років)
2. Слово вчителя.
- Сьогодні ми поговоримо про права дитини тобто про ваші права. Але крім прав ми маємо ще і обов’язки. Отже завдання наше на уроці вивчити та запам’ятати наші права. А також добре знати і не забувати про обов'язки.
Тема нашого уроку: «Права дитини».
   IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Вступна бесіда з учнями.
- Діти, що потрібно для того, аби дитина виросла?
- На все, що ви зараз сказали, ви маєте право.
- От що таке «право»? – запитаєте ви.
Право система обов’язкових дій для всіх, формально зазначених правил поведінки.
    2 .Розповідь вчителя.
       Дитина незалежно від її раси, національності, кольору шкіри, раси, мови, релігії, етнічного чи соціального походження, майнового стану, стану здоров’я, незалежно від її батьків та її законних опікунів має право:
-на життя;
-на ім’я та набуття громадянства;
- на проживання в сім'ї, родині;
-на збереження своєї індивідуальності;
-висловлювати свої погляди і думки з усіх питань;
-одержувати і передавати інформацію;
-на свободу думки, совісті й релігії;
-на повноцінне і якісне харчування;
-на особисте і сімейне життя, недоторканість житла, таємницю кориспонденції;
-на захист від посягання на особисте життя, честь і гідність;
-на медичне обслуговування;
-на користування благами соціального забезпечення;
-на освіту;
-на відпочинок і дозвілля;
-на рівень життя, необхідний для фізичного, розумового, духовного,
морального і соціального розвитку дитини;
-на захист від економічної експлуатаціїі від виконання будь-якої роботи, яка може завдавати шкоди її здоров’ю чи розумовому, фізичному, духовному, моральному, соціальному розвитку;
- на турботу і піклування держави про дітей з особливими потребами, дітей-інвалідів.
    3. Обов'язки дітей.
     Ви маєте пам’ятати не тільки про права, але і про свої обов’язки.
    Права і обов’язки будь-якої людини, будь-якої дитини взаємопов'язані і дуже важливі, життя буде гармонійним і справедливим за умови, якщо кожна людина дотримуватиметься своїх прав і не забуватиме про свої обов’язки, як гарантію дотримання прав інших.
3. Перегляд відеоролика «Права і обов'язки дітей».
4. Фізкультхвилинка.
     Серед відомих нам прав є право на відпочинок. То ж давайте і ми з вами відпочинемо.
.                 (весела музична фізкультхвилинка з відео)
 4. Робота в групах. Виготовлення лепбука, (музичний супровід).
    І група ( право на освіту )
   ІІ група ( право на повноцінне і якісне харчування )
   ІІІ група ( право на дозвілля ).
  5. Захист колективної роботи групи.
 V.Узагальнення вивченого.
  1. Слово вчителя.
   Ви маєте пам’ятати не тільки про права, але і про свої обов’язки.
    Права і обов’язки будь-якої людини, будь-якої дитини взаємопов'язані і дуже важливі, життя буде гармонійним і справедливим за умови, якщо кожна людина дотримуватиметься своїх прав і не забуватиме про свої обов’язки, як гарантію дотримання прав інших.
   2. Гра «Відгадай право»  ( кубування )
  3. Дидактична гра «Квітка - семицвітка»  (асоціативний кущ).
 VI. Підсумок уроку.
   Наш урок добігає кінця.
   Чи сподобався урок?
   Якщо сподобався то кидайте у вазу червону намистинку, якщо ні – то чорну. (учні отримують  намистинки двох кольорів і по черзі вкидають їх у вазу)
   - Що сподобалось найбільше?
  2. Виконання пісні  «Права дитини».

Немає коментарів:

Дописати коментар