неділя, 16 лютого 2020 р.

Урок навчання грамоти у 1 класі: Звук (Х)


Урок навчання грамоти в 1 класі
 Тема: Звук [х], позначення його буквою х,Х (ха). Відпрацювання літературної вимови слів зі звуком [х]. Читання складів, слів, речень.
Мета:  розвивати вміння сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуком [х];
ознайомити із друкованою буквою х,Х;
учити читати склади-злиття і слова з буквою х,
формувати літературну вимову із глухими звуками;
формувати навичку читання слів і тексту з вивченими буквами, уявлення про залежність значення слова;
розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку;
розвивати вміння виконувати завдання творчого характеру; виховувати уважність.
Обладнання: конструктор LEGO, кольорові олівці, ґудзики, нитки, квасоля, контейнер з піском, комп’ютер, відеозапис « Спостереження за хмарами».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Освітні галузі:  мовно-літературна, соціальна.
Хід уроку:
І. Вступна частина.
Організація класу
Всі сідайте тихо, діти,                                А знання мерщій хапати.
Домовляймось не шуміти.                         Щоб не було у нас мороки,
Гарно руки підіймати,                                Всі готові до уроку?
Чітко в лад відпочивати.                            Тож гаразд, часу не гайте
На уроці не дрімати,                                    І урок розпочинайте!

ІІ. Основна частина
1. Актуалізація опорних знань
1) Веселий вірш.
Хлопчаки на вулиці                                   – Хвіст відпав у ховраха!
ховрашком любуються.                             – Ховрашок був хитруватий.      
– Хі,  хі,  хі!  Ха,  ха,  ха!                           – Хвіст сховав під білу вату.
                                                                                                 Ганна Чубач
2) Робота над чистомовкою.
Хи-хи-хи – зібрали горіхи.
Ух-ух-ух – у дідуся теплий кожух.
Ах-ах-ах – у лісі багато комах.
Ох-ох-ох – виріс горох.
Ха-ха-ха – засміялась буква Ха.
3) Робота над скоромовкою.
Хоче дівчинка Харитя
Хмарку в гості запросити.
Хай подивиться хмаринка
На хатинку Харитинки.
2. Повідомлення теми та завдань уроку.
 3. Вивчення нового матеріалу.
1) Вправа «Квест-дослідження». Спостереження за вимовою звука.
Кричав Архип, Архип охрип.
Не треба Архипу кричати до хрипу.
– Який звук зустрічається найчастіше?
– Назвіть слова зі звуком [х], що ви запам’ятали.
– Зробіть звуковий аналіз слова  Архип  за допомогою цеглинок.
– Який за звучанням звук [х]: голосний чи приголосний?
– Чому ви так вважаєте?
– Чи виникають перешкоди під час вимови?
– Отже, [х] – приголосний твердий.
 2) Позначення звука [х] буквою «ха». Розгадування букви.
Схрестили два спортсмени                Пласкогубці розійшлися,
Рапіри у бою.                                       Розсміялись: ха-ха-ха!
Навчили «Х» читати                           Ці веселі пласкогубці
Оксаночку малу.                                 Схожі з літерою Х!
 Пантоміма «Буква «ха».
 3) Робота з підручним матеріалом. (ґудзики, насінинки, квасолинки, мотузочки, контейнер з піском, цеглинки LEGO).
 4) Перегляд відеозапису «Спостереження за хмарами».
 5) Звуковий аналіз слова хмара.
Вправа «Асоціатиний кущ».
(Небо, великі, малі, сині, блакитні, сиві, різної форми….)
6) Виділення звука [х]. Віршик.
Гра «Спіймай звук [х]».
 7) Вправи з читання.
·         Читання складів.
·         Читання односкладових слів.
·         Читання слів. «Щоденні 5» – читання для друга.
Завдання за вибором
1 група – кластер «Комахи».
2 група – кластер «Хмара».
 Ф і з к у л ь т х в и л и н к а. Руханка «1-2-3» з відео демонстрацією.
 8) Робота над текстом. Стратегія «Передбачення».
·         Передбачення назви тексту.
·         Читання тексту вголос дітьми та його аналіз.
·         Читання у спосіб «Незнайко».
·         Робота зі словами.
·         Вправа «Квест – дослідження». Фронтальна робота.
1) Михайлик спостерігав за:
а) хмарами;
б) слонами.
2) Хлопчик ліг на траву і тихенько:
а) заспівав пісню;
б) розказав скоромовку.
3) Білі хмари були схожі на :
а) верблюда, жирафу;
б) слона, кита.
4) Темну хмару розігнав:
а) вітер;
б) дощ.
5) Хмаринки були:
А) казковими;
Б) блакитними.
·         Використання технології «Сторітеллінг».
– Складіть цікаву історію про те, де живуть хмаринки.
4. Закріплення вивченого матеріалу.
Гра «Допитливий / допитлива»
– Усі відповіді на питання повинні містить звук [х].
 ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.
 1. Вправа «Обмін думками».
 2. Цеглинка настрою.

Немає коментарів:

Дописати коментар