Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів другого
класу
Виступ
на педраді класовода 2 –А класу
Скочко Лариси Вікторівни
Важливим компонентом освітнього процесу в
початкових класах є оцінювальна діяльність, що здійснюється на засадах
компетентнісного, діяльнісного, суб'єкт - суб'єктного підходів та передбачає
партнерську взаємодію вчителя, учнів та їхніх батьків або інших законних
представників. Основними функціями оцінювання є мотиваційна, діагностична,
коригувальна, прогностична, розвивальна, навчальна, виховна, управлінська.
Навчальні досягнення учнів других класів підлягають формувальному і
підсумковому ( тематичному та завершальному ) оцінюванню. Оцінювання
результатів навчання учнів у других
класах здійснюється вербально. Формувальне
оцінювання, метою якого є відстеження особистісного розвитку учнів,
процесу опанування ними навчального досвіду як основи компетентності,
забезпечення індивідуальної траєкторії розвитку особистості є невід'ємним
складником освітнього процесу та здійснюється постійно. Формувальне
оцінювання передбачає організацію учителем діяльності учнів щодо усвідомлення
ними цілей та очікуваних результатів навчання, способів їх досягнень за
результатами зворотного зв'язку. Застосування формувального оцінювання
уможливлює розв'язання таких освітніх завдань:
- підтримання бажання вчитися
та прагнути максимально можливих результатів;
- сприяння оптимальному темпу
здобуття освіти учнів;
- формування в учнів
упевненості в собі, усвідомлення своїх сильних сторін;
- формування в учнів
рефлексивного ставлення до власних помилок і розуміння їх як невід'ємних етапів
на шляху досягнення успіху;
- забезпечення постійного
зворотного зв'язку щодо сприйняття та розуміння учнями навчального матеріалу;
- здійснення діагностування
особистісного розвитку та навчальних досягнень учнів на кожному з етапів
навчання.
Результати формувального оцінювання
відображаються в оцінних судженнях учителя / учнів / батьків, що характеризують
процес навчання та досягнення учнів.
Оцінні судження вчителя мають
бути об'єктивними, конкретними чіткими лаконічними, доброзичливими, слугувати
зразком для формулювання оцінних суджень учнями. В оцінному судженні зазначають
прогрес учнів та поради щодо подолання утруднень, за їх наявності, у досягненні
очікуваних результатів навчання відповідно до програмових вимог.
Неприпустимим є формулювання
оцінних суджень, що принижують гідність дитини, прирівнювання оцінних суджень
до певних рівнів навчальних досягнень, а також використання зовнішніх атрибутів
( зірочки, квіточки, прапорці тощо) у разі їх співвіднесення з певними балами з
певними чи рівнями навчальних досягнень здобувачів освіти.
Підсумкове тематичне оцінювання
навчальних досягнень учнів у другому
класі здійснюється вербально за результатами виконання діагностичних
робіт, розроблених на основі компетентнісного підходу, які можуть бути усними
чи письмовими у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи,
усного опитування тощо. У другому класі тривалість виконання діагностичної
роботи не повинна перевищувати 35 хв (із 40 хв уроку 5 хв – інструктаж, 35 хв –
виконання роботи). Усі діагностичні роботи проводяться протягом навчального
року, дотримуючись структурування програмового матеріалу логічно завершеними
частинами.
Рекомендовано проводити діагностичні роботи
з мовно – літературної, математичної та природничої освітніх галузей.
Діагностичні роботи з мистецької фізкультурної освітніх галузей, а також курсів
за вибором не є обов'язковими у другому класі.
Документами, які свідчать про результати
навчання учнів і підтверджують факт досягнення ними очікуваних результатів, є
робочі зошити учнів, робочі аркуші з виконаними роботами, зошити для
діагностичних робіт, учнівські портфоліо. Зошити для діагностичних робіт,
учнівські портфоліо рекомендовано зберігати у школі.
У Класному журналі на сторінці «Зведений
облік навчальних досягнень учнів» учитель записує рішення педагогічної ради про
переведення учнів до наступного класу. У випадку, коли учні не досягли
очікуваних результатів навчання, вони можуть продовжити навчання за
індивідуальним навчальним планом або бути залишеним на повторний курс навчання
за письмовим зверненням батьків. При цьому у Класному журналі на сторінці
«Зведений облік навчальних досягнень учнів» робиться запис з відповідним
рішенням педагогічної ради.
Свідоцтво досягнень заповнюється вчителем
двічі на рік. У жовтні заповнюється лише його перша частина, у травні – перша і
друга частини.
У свідоцтві досягнень учитель фіксує
розгорнуту інформацію про навчальний поступ учня/ учениці у школі протягом
навчального року з усіх предметів вивчення за показниками, які відповідають
визначеним типовою освітньою програмою очікуваним результатам навчання та надає
рекомендації щодо подальшого навчання. Документ підписують учитель і батьки.
Оригінал свідоцтва досягнень надається батькам, а його завірена копія
зберігається в особовій справі учня в школі.
Інформація про формувальне та підсумкове
оцінювання результатів навчання учня є конфіденційною. Вона обговорюється лише
під час індивідуальних зустрічей учителя з учнем/ученицею та його батьками або
консультацій з фахівцями, які беруть участь у розробленні індивідуальної
траєкторії розвитку учня.
Немає коментарів:
Дописати коментар