неділя, 16 лютого 2020 р.

Урок читання у 2 класі: Яке частування - таке й дякування


Урок читання у 2 класі
Тема: Яке частування – таке й дякування.
Матеріал  уроку: Українська народна казка «Лисичка та Журавель»
Мета: вчити дітей виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику, спостерігати за структурою і сюжетом казки, формувати навички правильного і свідомого читання мовчки та вголос. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати мовлення, уяву, мислення. Виховувати гостинність, порядність.
Обладнання: малюнки і маски журавля і лисиці, таблиці.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку:
І. Організація класу.
ІІ. Мовна розминка.
1.     Гра «Слово навпаки». (учитель читає слово зліва направо, а учні – справа наліво).
                         Куж, куж, куж –(жук, жук, жук) і т.д.
2.     Скоромовка:
    Жаба спала в жабуринні,
    Жук – під кущиком ожини.
3.     Робота за комп’ютером.
а) розчитування за індивідуальними таблицями:


1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.


БВ
ДЖ
КС
НЧ
ФР
СЛ
НК
КВ
2.
ШК
ХР
СМ
НШ
КТ
ЖМ
ГЛ
БГ
ДГ
КР
3.
ФТ
РВ
БЛ
ЗН
СК
ВЖ
ВГ
ЖГ
ПЛ
ТР
4.
ДМ
ВП
ВС
БС
КН
СГ
ШТ
ШН
ЦН
ФЛ
5.
ЦК
БЩ
ВЧ
ВХ
ДН
НЗ
СВ
ХЧ
НТ
КМ

б) гра «Слова граються у віднімання»
– Що залишиться, коли зробити віднімання?
                  Жабка-жаба= …              (к)
                  Їжак-к= …                        (їжа) і т.д.
в) читання деформованого тексту, набраного на комп’ютері.
– Що ви знаєте про журавля?
       Прочитайте текст про цього птаха.
Журавель
еЦ  векийли  нийраг тпах.  Він  ганадує  лекуле. В  гоньо  гідов  яши  і дзьоб.  р’яПі  у  ражувля  ірес. Хіств,  часнати  говило  і  яши  – рнічо. рилаК  кінзачуються  чормини  напір’їми.
       Як в народі називають журавля?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Опрацювання казки «Лисичка та Журавель».
1.     Читання казки вчителем.
       Які дійові особи в цій казці?
       Хто автор казки?
2.      Словникова робота.  (слова на моніторі комп’ютера)
вгощу́                                         запро́сини
гости́ну                                     призволя́йся
зазира́ти                                   погордува́ти
навсто́ячки                               ви́порожнити
розгні́валася                              припро́шує
    а) читання слів вчителем, учнями хором, «ланцюжком», у прискореному темпі, окремі учні.
   б) пояснення значення незрозумілих слів.
    3. Мовчазне читання казки.
    4. Аналіз казки з елементами вибіркового читання.
– На що сподівався кожен із героїв?
– Прочитайте, яким було частування у Лисички.
– Як їла Лисичка? А Журавель?
– Прочитайте, як пригощав Журавель. Про що це свідчить?
– Чим закінчилась їхня дружба?
5.  Спостереження за особливостями будови казки.
а) робота над образними висловами. Творча робота. (читання і пояснення висловів із монітора комп’ютера)
·        Я для тебе – як для себе.
·        Узялась до страви.
·        Не гуляє: все дзьобом у глечик.
·        До смаку припала.
       6.  Фізкультхвилинка
       7.  Читання казки в особах.
а) гра «Дочитай кінець речення».
б) гра «Знайди початок речення».
в) виразне читання в особах.
г) інсценізування окремих уривків казки (учні в масках головних героїв).
        8. Вправи на розвиток уваги, швидкості читання.
        9. Робота з прислів’ями.
а) читання і пояснення прислів’їв, роз’єднуючи слова (з підручника).
V. Підсумок уроку.
  Чи можна героїв казки назвати гостинними?
– А кого називають гостинними?
– Яке з прислів’їв відповідає казці?

Немає коментарів:

Дописати коментар