Виступ на
педагогічній раді вчителя початкових класів
Скочко Лариси Вікторівни
У кожному з нас
криються потенційні творчі можливості,
і ми повинні працювати щосили, аби
розкрити цей потенціал.
Мартін Лютер Кінг
Довкола нас
багато нового та цікавого, створеного
людьми. Так, саме людьми, а не однією людиною. Тому, коли до школи приходять
першокласники, намагаюсь виявити, підтримати і розвинути творчий потенціал
кожного учня.
На перших
батьківських зборах проводжу анкетування батьків, запитую їх про індивідуальні
уподобання дитини. Це дає змогу одразу продовжити зусилля батьків, вихователів
дитячих садочків та керівників гуртків, які відвідували діти.
Ми, перші
вчителі, бачимо дитину в класі, на перерві, під час екскурсій, що дає змогу
краще зрозуміти прагнення й інтереси учнів, їх здібності.
Краще пізнати
дитину допомагає також співпраця учителя та психолога, якого, нажаль, у нашій
школі немає. Тому тест творчого мислення за Торренсом, який сприяє виявленню
творчої обдарованості, в нашій школі не проводиться. Велику увагу приділяю
створенню «ситуації успіху», бо вірю кожну дитину та її можливості. Такі
запитання, як «Чим тобі подобається займатися?» або «Ким ти хочеш стати в
майбутньому?» - відкривають внутрішній світ дитини. Виявленню здібностей і творчого
потенціалу учнів сприяє тісна співпраця з позашкільними закладами.
На початку
року керівники гуртків, спортивних секцій, ШЕВ, БТШ проводять зустрічі з
дітьми, розповідають про роботу та здобутки дітей, які відвідували їх,
демонструють учнівські роботи. Навколо стільки цікавого , і діти мають бачити
все розмаїття мистецтв, науки та спорту. Тоді діти самостійно визначають, чим
їм займатися і що їм цікаво.
Розвиткові
пізнавальних інтересів сприяють нестандартні уроки, на яких учні виявляють свої
здібності. Вони навчаються висловлювати та відстоювати свою думку, думку пари
чи групи, в яку об'єднані.
З
першокласниками проводжу багато екскурсій: до шкільної майстерні, спортивного залу, бібліотеки. Як наслідок таких
подорожей, діти 1 класу вже відвідують танцювальні гуртки, беруть уроки
фортепіано, вокального співу, охоче займаються ліпленням, ходять до секції
карате.
Одним із видів
праці вчителя з обдарованими дітьми – підготовка до конкурсів та олімпіад.
Серед них – конкурси «Соняшник», «Кенгуру», «Альбус», «Патріот», «Собори наших
душ»,мовний конкурс ім. Петра Яцика та інші.
Ось наші результати:
Всеукраїнська гра “Соняшник” :
2010-2011 н.р. – І та ІІ місця;
2011-2012 н.р – І місце (2 учні);
2013-2014 н.р. – 1 відмінний та 2 добрих
результати.
Конкурс “Патріот” :
2011-2012 н.р. – ІІІ місце (2 учні);
Районні змагання з початкового технічного
моделювання:
2012-2013 н.р. – І місце;
Олімпіада з фізичної культури:
2012-2013 н.р. – районний рівень – І місце;
2013-2014 н.р. – участь в обласному турі.
Конкурс “Альбус”:
2013-2014 н.р. – 5 учасників.
Цікаві й
результативні стають предметні тижні. Вони формують пізнавальну, самоосвітню та
особистісну компетентність, сприяють умінню працювати у команді, приймати рішення,
реалізовувати здібності, формувати характер дитини. Головне, щоб кожна дитина
усвідомила: все у світі створено людьми творчими й талановитими, завдяки
наполегливій праці.
За творчим
поколінням майбутнє нашої держави.
Немає коментарів:
Дописати коментар