Урок
математики у 3 класі
Тема. Додавання двоцифрових чисел з переходом через
десяток. Розв’язування задач двома способами.
Мета: навчати
прийомів послідовного і порозрядного додавання двоцифрових чисел з переходом
через десяток; формування вміння розв’язувати задачі двома способами; повторити
поняття «прямокутник» і «квадрат». Розвивати просторові уявлення учнів,
мислення, увагу. Виховувати інтерес до предмету.
Тип уроку:
комбінований.
І. Контроль, корекція і закріплення знань.
Перевірка
домашнього завдання.
Перевірка
прикладів №87. Двоє учнів пояснюють, як вони розв’язували приклади (вчитель
вказує один на додавання і один – на віднімання).
Завдання для
опитування.
1.
Складіть і розв’яжіть рівняння. Коли задумане число зменшили на 15, то одержали
45. Яке число задумали?
2.
Розв’яжіть письмово: 92-46, 57+35.
Картки
для опитування.
№1:
1. Розв’яжи
рівняння з перевіркою: х-8=10, х+8=10.
2. В Оленки
було 5 шоколадних цукерок, 8 карамельок і кілька ірисок, а всього – 20 цукерок.
Скільки ірисок було в Оленки?
№2:
1. Розв’яжи
рівняння з перевіркою: х-17=60,
х+17=60.
2. Довжина
басейну 100 м. Спортсмен проплив 25 м кролем, 60 м –
брасом, а решту відстані – на спині. Скільки метрів
проплив спортсмен на спині?
Усні
обчислення.
1. Гра
«Хто швидше?».
3.
Робота над вправою 95.
4.
Робота з геометричним матеріалом.
ІІ. Ознайомлення зі способами додавання двоцифрових
чисел.
1.
Учень пояснює перший спосіб додавання у вправі 89. Учитель звертає увагу, що
число 39 ми додали частинами, розклавши його на розрядні доданки. Другий учень
пояснює другий спосіб, після чого вчитель звертає увагу, що тут обидва числа ми
розклали на розрядні доданки, бо додавання використовується порозрядно: десятки
десятків, одиниці – до одиниць.
2.
Самостійна робота за №90. Після зачитування відповідей на вимогу вчителя учні
пояснюють розв’язування прикладу різними способами.
ІІІ. Розвиток математичних знань.
1.
Фронтальне опрацювання вправи 91.
2.
Самостійне розв’язування рівняння №92.
3.
Фронтальне опрацювання задачі 93.
Після запису
розв’язання обома способами вчитель робить узагальнення:
– У цій задачі
потрібно було знайти остачу автомобілів. Від’ємник тут виражений сумою двох
чисел. Як можна відняти цю суму? У другому способі ми спочатку суму
обчислювали, а тоді віднімали. У першому способі ми, не обчислюючи суми,
послідовно віднімали кожен доданок.
У ході цього
узагальнення вчитель користується записами на дошці:
Було – 40 І. (-)-
Поїхало – 2 і
3 ІІ. -(-)
Залишилося – ?
У ході
пояснення обох способів віднімання суми вчитель вносить у схеми відповідні
числа:
І. (40 - 2) –
3. ІІ. 40 – (2 + 3).
Над задачею
94* учитель пропонує подумати вдома тим, хто бажає.
IV.
Цікаві математичні завдання.
Підсумок уроку.
Поясніть
додавання двома способами: 27+68.
Немає коментарів:
Дописати коментар