Особливості
навчання першокласників у Новій українській школі
Виступ на педагогічній раді вчителя
1-А класу Скочко Лариси Вікторівни
від 23.10. 2018 року
За
Державним стандартом метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її
талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових
та індивідуальних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток
самостійності, творчості та допитливості.
У своєму
виступі коротко проаналізую та порівняю навчання в НУШ і програми попередньої
початкової школи.
Є
суттєві зміни в самій структурі початкової освіти НУШ: вона має такі 2 цикли,
як 1-2 і 3-4 класи, що враховують вікові особливості розвитку та потреби дітей
і дають можливість забезпечити подолання розбіжностей, зумовлених готовністю до
здобуття освіти.
Класне
приміщення має також свої особливості, в ньому облаштовані центри, зони,
осередки, їх 8:
- осередок навчальної діяльності;
- осередок експериментів та досліджень;
- осередок гри;
- осередок читача або класної бібліотечки;
- осередок відпочинку (тиші);
- осередок дружби;
- осередок творчості учнів;
- осередок вчителя.
У 1 класі
введено новий предмет « Я досліджую світ» – це інтегрований курс, який включає
природознавство, основи здоров'я та громадянську освіту. Учні мають можливість
вивчати окремі теми шляхом інтегрування навчального матеріалу, що дає кращий
результат для засвоювання.
Для учнів 1
класу модифіковані одномісні парти, таким чином виконується ще одна вимога НУШ,
коли кожна дитина має своє незалежне середовище. Поряд з цим такі парти зручно
об'єднати по кілька для роботи школярів
у малих групах, у парах та поставити в ряд для виконання індивідуальних
завдань.
Для роботи
в Новій українській школі на вибір вчителям було представлено дві Типові освітні програми під керівництвом Р. Б. Шияна та під керівництвом О. Я.
Савченко, а також кожен міг розробити власну, яка б відповідала вимогам Держстандарту
початкової освіти. У нашій ОТГ колегіально, шляхом публічного обговорення та
голосування вчителів було обрано програму для навчання під керівництвом
О.Я.Савченко. Порівнюючи попередню програму і теперішню, можна спостерігати
певні зміни. Приведу такий приклад позитивної зміни: на уроці навчання грамоти при
ознайомленні з новою буквою, її ж вчаться й писати на уроці письма, при
закріпленні цієї ж букви вчаться писати і велику букву. Але поряд цим при
вивченні букви «и» на уроці письма учні повинні одночасно ознайомитися з малою
буквою та великою і не просто ознайомитися, а вміти їх писати, враховуючи, що
матеріалу роботи на кожну з букв – одна сторінка зошита.
Обов'язковим
нововведенням НУШ є проведення ранкових зустрічей – це зустрічі на початку дня
учнів класу з педагогом. Варіанти їх проведення різні: стоячи в колі, сидячи на
килимку, сидячи у колі на стільцях та ін.
Ранкова
зустріч – це запланована, структурована зустріч, яка займає важливе місце в
повсякденному розкладі діяльності класу, де панує атмосфера піклування та
відповідальності. Ми, як педагоги визнаємо особливу роль ранкової зустрічі в
житті дітей і присвячуємо від 10 до 20 хвилин на початку дня, аби створити
позитивний настрій в учнівському колективі на весь навчальний день у школі. Існує
4 основних компоненти ранкової зустрічі: вітання, групове заняття, обмін
інформацією, щоденні новини.
Такі заняття
дають змогу розвивати соціальні та навчальні навички, поєднуючи емоційний,
соціальний та інтелектуальний розвиток кожного учня. Повторення позитивного
досвіду сприяє розвитку доброти, емпатії та інклюзії, а також дає результати як
у спільноті класу, так і поза його межами.
Повсякденні вправи, які практикуються
під час проведення ранкової зустрічі, допомагають учням зблизитися зі своїми
однолітками, навчитися співпрацювати, утримуватися від критики інших, поважати
оточуючих як особистостей
Немає коментарів:
Дописати коментар